seoNetShop - oprogramowanie sklepu internetowego
e-mail: biuro@mkdes.pl, tel.kom. 0 887 325 572
Wiewiórczyn, ul.Rzemieślników 1, 98-100 Łask

Poradniki

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonując sklepy internetowe swojej produkcji (seoNetShop) oraz innych producentów wiem, że pozycjonowanie szerokie to najlepsza forma promocji sklepu dla generowania konkretnego ruchu, konkretnych klientów, wiedzących czego szukają.

Pozycjonowanie szerokie zaczyna się jeśli liczba fraz wynosi kilkanaście i więcej, pozycjonowana są natomiast z jednakowym natężeniem.

W handlu internetowym, przy agresywnym nastawieniu na sprzedaż, liczą się następujące rzeczy:

Spełnienie tych warunków sprawi, że współczynnik konwersji, czyli stosunek liczby zamówień do liczby klientów odwiedzających sklep będzie wysoki.

Statystyki sklepu

Pozycjonując sklep ważne są informacje:

Wszystkie te parametry możemy odczytać ze statystyk, których ogromny wybór istnieje na rynku. Doradzam wybór odpowiednich statystyk klientowi podczas instalacji sklepu.

Weryfikacja efektów pozycjonowania

Część pozycjonerów uważa, że pozycjonowanie na frazy nie jest łatwe w rozliczaniu. Moim zdaniem wręcz przeciwnie. Jeśli weźmiemy za podstawę efektywności zadowolenie właściciela sklepu to sprawa jest nadzwyczaj prosta. Jestem pewien, że wzrost ilości użytkowników sklepu i wzrost sprzedaży nie spowodują niezadowolenia jego właściciela.

Ewentualnie szybkość tych trendów może stanowić dla klienta problem, ale zanim zleci on pozycjonowanie jest informowany, że pozycjonowanie to proces długofalowy. W efekcie dający jednak o wiele lepsze rezultaty niż płatne reklamy AdWords czy linki sponsorowane w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie sklepu na "frazy"

Pozycjonowanie na frazy w większości przypadków przynosi relatywne gorsze efekty w stosunku do pozycjonowania szerokiego. Współczynnik porzuceń jest duży, co oznacza, że mimo dużej ilości wejść z wyszukiwarki szukający nie odnaleźli tego co szukali i opuścili szybko nasz sklep.

Ruch pochodzi zazwyczaj z fraz ogólnych, co nie daje tak dobrego wyniku konwersji jak pozycjonowanie szerokie.

Jednak pozycjonując sklep internetowy kilka fraz ogólnych zawsze jest pozycjonowane w ten sposób. Oprócz ogólnie wysokiej liczby odwiedzin zależy nam także na wysokiej pozycji fraz specyficznych dla branży sklepu. Oczywiście sposób rozliczania za efekty pozostaje tutaj również zryczałtowany.

Opłata za pozycjonowanie

Jest ustalana na podstawie ilości fraz ogólnych dla branży i trudności pozycjonowania sklepu ze względu na konkurencyjność. Ostatecznie zawsze udaje się wypracować umowną kwotę, którą klient płaci z góry za każdy kolejny miesiąc. Zaletą tej formy jest to, że klient może rozwiązać umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia.